lørdag den 16. juni 2012

Stadig eksamen, men med et lille tvist

Jeg trak min eksamenscase igår - en akut case om Kronisk Obstruktiv Lungelidelse. 
Så nu er jeg for alvor igang med læsningen. 
MEN i denne kedelige tid, er det et lille tvist!
Manden og jeg har lavet hyldeblomst saft. Idag kom den på flaske og vi fik lov at smage - og mmmm den er god. Det forsøder den hårde eksamenstid en smule ;)

Opskriften fandt jeg HER


Vi var ude en tidlig mandag morgen og finde hyld i den nærtliggende park. Jeg har nemlig hørt at det er bedst at plukke dem om morgenen, da de indeholder mest smag dér. 
Så kom de i gryden med citron vand, sukker og citronsyre - og så skulle der bare ventes i 4 hele dage.



Det skal lige siges, at jeg på opfordring af min far, som er en garvet hyldeblomstsaft laver, skyllede flakserne med Atamon. 
Det skulle eftersigende konservere saften bedre. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar